ΡΟΗ

ΚΟΚΚΙΝΟ ΜΕΝΟΥ - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ 53ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

| ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ 53ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013

19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Η Τρίτη 19 Νοεμβρίου είναι η μέρα παγκοσμίως αφιερωμένη στα δικαιώματα του παιδιού. 
Επίκαιρη όσο ποτέ η η υπενθύμιση τους. Σε μια εποχή που όλα αμφισβητούνται, ακόμα και το δικαίωμα των παιδιών στην ανεμελιά, το παιχνίδι, την ξεγνοιασιά.


Σύμφωνα με τη σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού η στοιχειώδης εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και δωρεάν για όλα τα παιδιά, ενώ το κράτος πρέπει να λαμβάνει όλα τα μέτρα, ώστε να ενθαρρύνεται η τακτική σχολική φοίτηση και η μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης των σχολικών σπουδών. 
Στην Ελλάδα της κρίσης το δημόσιο και δωρεάν αγαθό της παιδείας  χάνει το κύρος και την αξιοπιστία του, οι εκπαιδευτικές ανισότητες διευρύνονται,  προκαλώντας αποκλεισμούς ευρύτερων κοινωνικών κατηγοριών. Το χάσμα ανάμεσα σε προνομιούχους και  μη βαθαίνει με γεωμετρική πρόοδο ναρκοθετώντας  το μέλλον της κοινωνικής ισορροπίας και συνοχής.  


Στην εποχή της κρίσεις παραβιάζονται το βασικό δικαίωμα των  παιδιών στην εκπαίδευση με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, τις περικοπές που έχουν φέρει σημαντικές μειώσεις στα εισοδήματα των εκπαιδευτικών, ενώ η  εξοικονόμηση των ανθρώπινων και υλικών πόρων οδήγησαν σε ευρείες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.  
Επίσης, καινοτόμες παροχές του κοινωνικού κράτους, όπως το ολοήμερο σχολείο που στόχο έχει την εναρμόνιση σχολικής και επαγγελματικής ζωής υπό την τρέχουσα ασφυκτική οικονομική συγκυρία, υπολείπεται των πραγματικών αναγκών ή περιορίζει ουσιωδώς το εύρος των δικαιούχων, ενώ το σχολείο αντιμετωπίζει οικονομική δυσπραγία του σχολείου και δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις καθημερινές βασικές ανάγκες του.  
Σε παγκόσμιο επίπεδο τα δικαιώματα του παιδιού εξακολουθούν να απέχουν πολύ από το να γίνουν σεβαστά ενώ θεμελιώδεις ανάγκες του παιδιού εξακολουθούν να μην ικανοποιούνται, όπως το δικαίωμα να έχει κατάλληλη τροφή, βασική ιατρική περίθαλψη ή εκπαίδευση. Εξάλλου, πολλά παιδιά υποχρεώνονται σε καταναγκαστική εργασία, είναι θύματα της εμπορίας ανθρώπων ή στρατεύονται ως παιδιά-στρατιώτες σε ένοπλες συγκρούσεις. Συνεχίζεται η εμπορία παιδιών, η παιδική πορνογραφία στο Διαδίκτυο, καθώς και η χορήγηση σε παιδιά φαρμάκων που δεν υπέστησαν προηγούμενες ειδικές δοκιμές. 


Από τα 2,2 δισεκατομμύρια παιδιά που υπάρχουν στον κόσμο, το ένα τρίτο του συνόλου των παιδιών δεν λαμβάνει κατάλληλη τροφή και πάσχει από κάποιο βαθμό υποσιτισμού κατά τα πρώτα πέντε χρόνια της ζωής του. 
Το ένα έκτο του συνόλου των παιδιών (στην πλειονότητα κορίτσια) δεν εγγράφονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στερούνται τη δυνατότητα να μορφωθούν. Παγκοσμίως, εργάζονται περίπου 218 εκατομμύρια παιδιά. περισσότερα από 5,7 εκατομμύρια παιδιά (μερικά δεν έχουν ακόμη φθάσει στην εφηβεία) εργάζονται κάτω από ιδιαίτερα φρικτές συνθήκες, ακόμη και σε καθεστώς που ισοδυναμεί με δουλεία, ενώ εκτιμάται ότι 1,2 εκατομμύρια παιδιά είναι θύματα εμπορίας ανθρώπων. 
Το ένα τρίτο του συνόλου των κοριτσιών είναι θύματα καταναγκαστικών σεξουαλικών σχέσεων, το ένα πέμπτο παντρεύεται δια της βία, ενώ περίπου 14 εκατομμύρια κορίτσια, ηλικίας μεταξύ 15 και 19 ετών, γίνονται μητέρες κάθε χρόνο.


Τα ανθρώπινα δικαιώματα εμφανίζονται στο αναλυτικό πρόγραμμά μας από τις πρώτες τάξεις στα διδακτικά αντικείμενα της Γλώσσας 
και της Μελέτης περιβάλλοντος και κορυφώνονται στη Γλώσσα, τη Γεωγραφία και την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή στις δυο μεγαλύτερες τάξεις. 
Πολλές σχετικές δραστηριότητες και φύλλα εργασίας υπάρχουν και στο εκπαιδευτικό λογισμικό της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής. 
















ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ - ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ ΧΟΡΟΣ - ΛΑΤΙΝ


Μοντέρνος Χορός - Λάτιν
Κακουλάκη Κρίστυ, δασκάλα χορού, τηλ: 6937 531868, 2810 212777 Προτεινόμενο πρόγραμμα: Σάββατο 11.30-12.30. 1ο μάθημα γνωριμίας: Σάββατο 16.11.13 ώρα 11.30

Περιγραφή  μαθήματος
Ονομάζομαι Κρίστη Κακουλάκη και έχω ασχοληθεί από το 2003 με το latin χορό. Είμαι κάτοχος των διπλωμάτων BRONZE – SILVER & GOLD του United Kingdom Alliance of Professional Teachers of Dancing. 
Το αντικείμενο του μαθήματος είναι η εκμάθηση latin χορών (ρούμπα, μάμπο, τσα – τσα, σάλσα, μπατσάτα) σε ενήλικες και σε παιδιά.  Η εκμάθηση των παραπάνω χορών σε παιδιά είναι προσαρμοσμένη στην ηλικία τους με στοιχεία μοντέρνου χορού.
Για να παρακολουθήσει κάποιος το μάθημα χρειάζεται άνετα παπούτσια και ρούχα. 
Ελάχιστος αριθμός συμμετοχών για τη δημιουργία τμήματος: 8 άτομα



Χιπ-χοπ 
Σύλλογος Φίλοι της Χοροκίνησης. Τηλ: 2810 282508, 6937 946709 Προτεινόμενο πρόγραμμα: Σάββατο 10.00-11.00. 1ο μάθημα γνωριμίας: Σάββατο 16.11.13 ώρα 10.00

Γιόγκα και γυμναστική 
για παιδιά και μεγάλους μαζί Σύλλογος Φίλοι της Χοροκίνησης. Τηλ: 2810282508, 6937946709  Προτεινόμενο πρόγραμμα: Παρασκευή απόγευμα μετά τις 18.00. 1ο μάθημα γνωριμίας: Παρασκευή 15.11.13, ώρα 18.30 κατόπιν συνεννόησης 


Θεατρικό παιχνίδι 
Σύλλογος Φίλοι της Χοροκίνησης. Τηλ: 2810 282508, 6937 946709 Προτεινόμενο πρόγραμμα: Σάββατο 9.30-11.00. 1ο μάθημα γνωριμίας: Σάββατο 16.11.13, ώρα 9.30 πμ κατόπιν συνεννόησης

Περιγραφή  μαθήματος



ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ - ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ

Παραδοσιακοί χοροί 
Αστική μη κερδοσκοπική εταιρία Αετογιάννης, τηλ: 2810 333333 www.aetogiannis.gr Προτεινόμενο πρόγραμμα: Σάββατο 12.00-13.00: δύο τμήματα, ένα για παιδιά και ένα για ενήλικες. 1ο μάθημα γνωριμίας: Σάββατο 16.11.13 ώρα 12.00. 



Περιγραφή  
Ο Όμιλος Παιδείας & Πολιτισμού «ΑΕΤΟΓΙΑΝΝΗΣ» είναι Κοινωφελές Πολιτιστικό Νομικό Πρόσωπο Μη-Κερδοσκοπικό με αναγνωρισμένο καταστατικό και πάνω από 1500 εγγεγραμμένα μέλη. Με σύνθημα “Τώρα ο Χορός είναι για Όλους” 
διοργανώνει σε τακτά χρονικά διαστήματα τις “Γιορτές Χορού & Πολιτισμού” που είναι μια ευκαιρία προς όλους να χορέψουν και να διασκεδάσουν δωρεάν. Παράλληλα διοργανώνει παραστάσεις σε μεγάλα θέατρα για την παρουσίαση της εθνικής μουσικής & χορευτικής παράδοσης.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ - ΚΡΗΤΙΚΗ ΛΥΡΑ και ΜΑΝΤΟΛΙΝΟ


Κρητική λύρα και μαντολίνο 
Σταύρος Πουλίδης, μουσικολόγος, τηλ: 6972 691051, 6947 582438. Προτεινόμενο πρόγραμμα: Τετάρτη μετά τις 18.00.  1ο μάθημα γνωριμίας: κατόπιν συνεννόησης με το δάσκαλο 




Περιγραφή  μαθήματος
Ο Πουλίδης Σταύρος, αποφοίτησε το 2003 από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών Αθηνών ολοκληρώνοντας εκείνη την περίοδο και τον Ωδειακό κύκλο σπουδών του. Όταν για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας καταπιάνεται με τη μελέτη της Κρητικής μουσικής παράδοσης, μένει έκθαμβος με την ομορφιά της αλλά και εμβρόντητος με την ανευθυνότητα των κρατικών φορέων στην αντιμετώπιση τέτοιου είδους πολιτιστικών θησαυρών. Ανατρέπει τα σχέδιά του για σπουδές στη σύνθεση σε Πανεπιστήμιο της Γερμανίας, παίρνει πτυχίο Βυζαντινής μουσικής, και από το 2006  ξεκινάει μαθήματα Κρητικής λύρας. Δρομολογεί το διορισμό του ως αναπληρωτής 
καθηγητής μουσικής στα γυμνάσια και δημοτικά της Κρήτης και από το 2007 ζει εκεί. Έχει διατελέσει το εκπαιδευτικό του καθήκον σε Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Ανώγεια, Μοίρες και Ιεράπετρα, οργανώνοντας παράλληλα σε κάθε τόπο και εξωσχολικά τμήματα εκμάθησης λύρας και μαντολίνου.
Εδώ και ένα χρόνο κατοικεί στο Κουτουλουφάρι Χερσονήσου, ασχολείται με την έρευνα της Κρητικής μουσικής παράδοσης και εργάζεται για τη συνθετική οργάνωση του θεματικού της υλικού. Οργανώνει παράλληλα σεμινάρια μουσικής θεωρίας, αλλά και ανάλυσης της δομής της Κρητικής μουσικής, και παραδίδει μαθήματα λύρας λαούτου και μαντολίνου. Βασιζόμενος στην παραδοσιακή μέθοδο (όπου ο δάσκαλος παίζει τη μελωδία χωρίς εξηγήσεις, μέχρις ότου αυτή να αφομοιωθεί από το μαθητή), 
ακολουθεί ένα προσωπικό σύστημα βιωματικής εκπαίδευσης που στηρίζεται στην ομαδικότητα, τη ρυθμική σταθερότητα και την επανάληψη. 
Η διατήρηση της αδιάκοπης παρουσίας του ρυθμού καθʼ όλη τη διάρκεια του μαθήματος, η λεκτική αναπαράσταση των ρυθμικών μοτίβων, καθώς και άλλα μουσικοπαιδαγωγικά τεχνάσματα, επιτυγχάνουν την επιτόπου αποστήθιση της μελωδίας από το μαθητή. Για την μεγιστοποίηση της απόδοσης επιδιώκεται ο σχηματισμός ομάδων, με όσο το δυνατόν περισσότερα μέλη, που να ταιριάζουν μεταξύ τους, αλλά και να μπορούν να προσαρμόζονται στην πειθαρχική απαίτηση που είναι ανάλογη του πλήθους των μελών. Η μέθοδος είναι ιδανική για μετανηπιακές και προεφηβικές ηλικίες.Αν παραχωρηθεί αίθουσα από το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, και συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός 7 τουλάχιστον μαθητών, 
τα δίδακτρα θα κυμαίνονται στα 25 ευρώ, για τέσσερα μαθήματα το μήνα, από τα οποία ένα μέρος θα παραμένει στο ταμείο του Συλλόγου.
Η διάρκεια και του μαθήματος καθορίζεται ανάλογα με το πλήθος των μελών της κάθε ομάδας ως εξής: 
2 έως 3 άτομα 60΄ - 4 έως 6 άτομα 90΄ - 7 έως 10 άτομα 120΄.
Τα όργανα που διδάσκονται είναι αποκλειστικά, λύρα λαούτο και μαντολίνο.
Τα τηλέφωνα επικοινωνίας, 6972691051 (cosmote) και 6947582438 (vodafone).
Στο ακόλουθο link μπορείτε να δείτε βίντεο σχετικά με τη μέθοδο διδασκαλίας και τα αποτελέσματά της



http://www.youtube.com/user/stavros553/videos

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ - ΣΚΑΚΙ

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ 53ου & 54ου 
Δημοτικών Σχολείων Ηρακλείου Κρήτης




Σκάκι 
Νικόλας Δεμερίδης (Σύλλογος Λέων Candia), τηλ: 6939 421605 Προτεινόμενο πρόγραμμα: Τετάρτη 17.00-18.00. Σάββατο 13.00-14.00  1ο μάθημα γνωριμίας: Σάββατο 16.11.13 ώρα 13.00 


ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ - ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ


Εικαστικά (ζωγραφική κλπ)  

Πόπη Θραψανιώτη,  ζωγραφος-εικαστικός, τηλ. 697 2597161, 2814  007189. Προτεινόμενο πρόγραμμα: Παρασκευή απόγευμα μετά τις 18.00, Σάββατο μετά τις 12:30 μμ. 1ο μάθημα γνωριμίας: Σάββατο 16.11.13 ώρα 13.00 



Περιγραφή  μαθήματος
Tα τελευταία χρόνια, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, έχει δημιουργηθεί στο σχολείο καλλιτεχνικό εργαστήρι. 
Στο εργαστήρι αυτό διδάσκονται εικαστικά, δηλαδή τεχνικές ζωγραφικής, (γνωριμία με εργαλεία, υλικά, μεθόδους κτλ) και άλλες τεχνικές όπως κολάζ, ψηφιδωτό, κατασκευές κτλ. με αναφορές στην ιστορία της τέχνης. Επιπλέον, μεγάλη βαρύτητα δίδεται στη συνείδηση της ανακύκλωσης, αφενός για την επαναχρησιμοποίηση των υλικών και αφετέρου για την εξοικονόμηση των οικογενειακών δαπανών, 
με  δημιουργίες από «άχρηστα υλικά».
Εκτός από τα καθορισμένα μαθήματα μία φορά την εβδομάδα, έχουν επίσης υλοποιηθεί (με ευρύτερη, ελεύθερη συμμετοχή) καλλιτεχνικές δημιουργίες για φιλανθρωπικά παζάρια και ζωγραφική των εξωτερικών τοίχων του σχολείου.
Τα παιδιά, μέσα από την εικαστική δημιουργία εκφράζονται, ανακαλύπτουν και αποκαλύπτουν, τονώνουν την αυτοπεποίθηση τους, στηρίζουν τη διαφορετικότητα τους, επικοινωνούν, εξελίσσονται πνευματικά και συναισθηματικά και συγκινούν, βιώνοντας μια αναντικατάστατη, ολοκληρωμένη εμπειρία. Επιπλέον όμως, διεκδικούν την τέρψη της  ψυχής της ζωής, δηλαδή την επαφή
με την τέχνη, η οποία δεν είναι προνόμιο των ταλαντούχων αλλά αναγκαιότητα όλων. 

ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Αγαπητοί γονείς

Αναλογιζόμενοι τους δύσκολους καιρούς που περνούμε εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, το σχολείο μας έλαβε την πρωτοβουλία να στηρίξει το θεσμό της «Τράπεζας Χρόνου» του Δήμου Ηρακλείου.
Η «Τράπεζα Χρόνου» είναι ένα δίκτυο αχρήματης και αλληλέγγυας οικονομίας, όπου οι ωφελούμενοι ανταλλάσσουν προϊόντα και υπηρεσίες, χωρίς οικονομικά ανταλλάγματα. 



Πολλές εργασίες συντήρησης και ανακατασκευής που πραγματοποιούνται σήμερα στο σχολικό μας συγκρότημα λαμβάνουν χώρα από μέλη του δικτύου αυτού, τα οποία παρέχουν τις υπηρεσίες τους αμισθί. Αποζημίωση για τις υπηρεσίες τους θα είναι είδη πρώτης ανάγκης που χρειάζεται κάθε οικογένεια για την επιβίωσή της. 
Όποιος από εσάς επιθυμεί να συνδράμει στην πρωτοβουλία αυτή μπορεί να φέρνει στο σχολείο τρόφιμα μακράς διαρκείας (π.χ. όσπρια, μακαρόνια, λάδι, παξιμάδια, ζάχαρη, αλεύρι κ.λ.π.) ή είδη οικιακής καθαριότητας και υγιεινής, ώστε μέσω της Τράπεζας Χρόνου να διατεθούν στα μέλη της που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αμισθί και τα έχουν ανάγκη. Για τη συλλογή αυτών θα υπάρχουν σε καθημερινή βάση διαθέσιμες κούτες μπροστά στην είσοδο των γραφείων των καθηγητών"


          Ευχαριστούμε για την υποστήριξή σας 

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ